زیست شناسی

مطالب زیست شناسی

زیست شناسی

مطالب زیست شناسی

آلودگی هوا ، احتمال ابتلا به اوتیسم را دو برابر افزایش می دهد

اوتیسم   ( Autism )  نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی ، کلامی غیر طبیعی مشخص می شود . علائم این اختلال در سال های اول عمر بروز می کندو علت اصلی آن ناشناخته است. این اختلال در پسران شایع تر از دختران است.  پیش از این تصور می شد وضعیت اقتصادی ، اجتماعی ، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد. اما اینک دانشمندان می گویند نتایج یک تحقیق نشان می دهد زندکی  در نزدیکی بزرگراه ها با اوتیسم ارتباط دارد .


به گزارش خبرنگار سایت زیست گام ،  پژوهشگران علوم پزشکی در کشور امریکا می گویند نتایج تحقیقات نشان می دهد کودکانی که در نزدیکی بزرگراه ها متولد می شوند به دلیل آلودگی هوای بیشتر در این مناطق، احتمال ابتلا به اوتیسم دو برابر بیشتر است.


 

 به گفته متخصصان بیمارستان اطفال لس آنجلس و دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و انستیتو داویس، در این دانشگاه بین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ نرخ تشخیص اختلال اوتیسم ۵۷ درصد افزایش یافته است.

مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا نیز این آمار را تایید کرده است.

مطالعات جدید تایید می کند که فاکتورهای محیط زیستی در کنار عامل خطرزای ژنتیک و وراثت می تواند سرنخ اصلی افزایش نرخ ابتلا به این بیماری باشد.

این متخصصان می گویند گروهی از مطالعات نشان داده است که تماس مادر با آلودگی هوا در طول بارداری با بروز مشکلات جسمی و رشدی در جنین ارتباط دارد.

همچنین تماس با آلودگی هوا در ماه های نخست پس از تولد باعث تاخیر در رشد ذهنی نوزاد می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد