زیست شناسی

مطالب زیست شناسی

زیست شناسی

مطالب زیست شناسی

پرتوهای منتشر شده از تلفنهای همراه ، خطر بروز مشکلات رفتاری شامل

تلفن همراه خطر افزایش مشکلات رفتاری کودکان را افزایش می دهد  
 


محققان مدرسه بهداشت عمومی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس آمریکا  در بررسیهای خود نشان دادند که تشعشات تلفنهای همراه قبل و بعد از تولد ممکن است بتواند خطر توسعه مشکلات رفتاری را در کودکان افزایش دهد.




به گزارش خبرنگار سایت زیست گام،  این  پژوهشگران با انجام تحقیقاتی دریافتند که قرار گرفتن در معرض پرتوهای منتشر شده از تلفنهای همراه قبل و بعد از تولد ممکن است بتواند خطر بروز مشکلات رفتاری شامل بیش فعالی و عدم توجه را در کودکان افزایش دهد.

این محققان در این خصوص توضیح دادند: “تئوریهایی در این زمینه وجود دارد اما ما هنوز چیزی در مورد صحت آنها نمی دانیم.

تشعشات تلفنهای همراه که جنین دریافت می کند می تواند بسیار کم باشد بنابراین هنوز دقیقا مشخص نیست که این پرتوها چگونه می توانند بر روی توسعه جنینی اثر بگذارند.”

محققان با تاکید بر اینکه به هرحال احتیاط برای کاهش انتشار این تشعشات در طول دوره بارداری لازم است، افزودند: “ما می دانیم که این تشعشات وجود دارند بنابراین تا زمانی که علم توسعه پیدا کند احتیاط واجب است.

برای اینکه قرار گرفتن در معرض این پرتوها را کاهش دهیم کافی است که تلفن همراه را از بدن دور نگه داریم و از دستگاههای هندزفری استفاده کنیم.”

در این تحقیقات اطلاعات مربوط به استفاده ۲۸ هزار و ۷۴۵ کودک ۷ ساله و مادران آنها از تلفن همراه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته شد و این اطلاعات را “گروه مطالعه ملی تولد در دانمارک” جمع آوری کردند.

در این مطالعه، مادران اطلاعاتی را در مورد سبک زندگی خود شامل استفاده از تلفن همراه در طول و بعد از بارداری ارائه کرده و درباره عادت استفاده از تلفن همراه توسط کودکان خود و مسائل رفتاری کودکان در سن ۷ سالگی مورد مصاحبه قرار گرفته بودند.


نتایج این تحقیقات نشان دادند که ۲/۳۵ درصد از کودکان ۷ ساله از تلفن همراه استفاده می کنند و کمتر از یک درصد از این کودکان طولانی تر از یک ساعت در هفته تلفن همراه خود را بکار می گیرند.

برپایه این گزارشی که مادران ارائه کرده بودند، اکثریت کودکان (۹۳ درصد) هیچ مشکل رفتاری نداشتند، ۳/۳ درصد مشکلات رفتاری مرزی و ۱/۳ درصد از آنها نشانه هایی از مشکلات رفتاری شامل مشکلات احساسی، اختلال رفتاری، پیش فعالی عدم توجه و مشکلات ارتباطی را نشان دادند.

 حدود ۱۸ درصد از این کودکان در طول دوران جنینی و پس از تولد در معرض تلفن همراه قرار داشتند که این گروه بیشترین خطر را در خصوص مشکلات رفتاری نشان دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد